صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۳۹۷۰۷

اربعین نماد اتحاد بین‌المللی

پیاده‌روی بزرگ اربعین که هر ساله در آستانه اربعین سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین(ع) برگزار می‌شود، نماد  ‌قدرت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مسلمانان است[...]
پایگاه بصیرت / اکبر معصومی
پیاده‌روی بزرگ اربعین که هر ساله در آستانه اربعین سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین(ع) برگزار می‌شود، نماد  ‌قدرت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مسلمانان است. برپایی چنین رخداد بزرگ دینی که برگرفته از رویکرد ظلم‌ستیزی امام حسین(ع) است، باعث ترس، دلهره و اضطراب قدرت‌هایی شده است که هویت و ساختارشان برگرفته از رفتار استکباری و باطلشان است. 
در واقع اربعین نماد همان ارزش‌هایی است که محور شیطانی برای ادامه موجودیت خود، بر ضد آن ارزش‌ها فعالیت می‌کند و بر آن تمرکز دارد. اتحاد، همبستگی و ظلم‌سیزی ارزش‌هایی است که غرب به همراه ایادی منطقه‌ای خود در صدد از بین بردن آنها می‌باشد. نکته دیگر در مورد راه‌پیمایی اربعین این است که امروزه دنیا برای رفع مشکلات خود به‌دنبال  یک نماد اتحاد آفرین و گرده آورنده است تا با تمسک به آن مشکلات خود را حل و فصل کند. 
بنابراین با توجه به بُعد اجتماعی راه‌پیمایی اربعین امام حسین(ع) می‌توان این حرکت عظیم را آغازی برای اتحاد جهانی قلمداد کرد. چرا که تبدیل به بزرگ‌ترین صحنه اتحاد در بین همه کشورهای جهان شده است. به طوری که نموه مشابه آن در هیچ جای جهان دیده نمی شود. در حالی که شیعیان و حتی برادران اهل سنت و پیروان دین مسیح و یهود و سایر ادیان و فرقه‌ها که دوستدار حضرت سیدالشهدا هستند، هر سال در مسیر مرقد مطهر آن حضرت، همدلی و همراهی خود را به رخ دنیا می‌کشند. 
به این ترتیب است که راه‌پیمایی اربعین نمادی از تجلی اتحاد اجتماعی شده که در کنار تمام اهداف سیاسی و بین‌المللی، شرکت‌کنندگان از این شیوه برای حل مشکلات خود بهره می‌برند. این‌ها نشان‌دهنده ابعاد گوناگون و کارایی گسترده این مراسم مهم است.
حال انتظار می‌رود ابعاد اجتماعی اربعین با توجه به جایگاه آن در بین عموم مردم دنیا، نقطه کانون توجهات نهادهای صلح دوست قرار گیرد. 
واکاوی رفتار سال‌های گذشته رسانه‌های محور شیطانی عبری- غربی نشان می‌دهد که سکوت، تبلیغ خشونت و کم اهمیت جلو دادن راه‌پیمایی اربعین، محور برنامه‌ای آنها خواهد بود. بنابراین برای شکست آنها در جنگ روایت‌گری انتظار فعال‌شدن رسانه محور صلح می‌رود که اربعین با واقعیت‌هایی که در درون آن نهفته است به دنیا مخابره کند.  
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات